COVID-19 plne poukázal na absenciu dostupných komunikačných a informačných kanálov pre mládež v čase prerušenia prezenčnej formy vzdelávania. Pandémia identifikovala cieľové skupiny, na ktoré nie sú dostupné infokanály. Ide najmä o nedostupnosť mladých ľudí zo zraniteľných skupín (tínedžerov a NEET-ov) k vzdelávaniu, rozvoju, informáciám, efektívnemu využívaniu voľného času v prirodzenom a domácom prostredí.
Existujúce médiá len pomaly a nevýrazne upravovali svoje formáty tak, aby dokázali flexibilne reagovať na potreby mládeže, ktorá sa ocitla v izolácii, bez dostupnosti k príležitostiam na rozvoj, vzdelávanie, informovanosť.
Problematickým sa ukázala nedostupnosť k vzdelávacím online nástrojom a slabá orientácia v online priestore. Na druhej strane sa ukázalo, že dostupným a známym komunikačným nástrojom pre všetky zraniteľné skupiny je facebook.
Tieto problémy vytvorili priestor pre hľadanie inovatívnych riešení, ktoré dokážu z krátkodobého hľadiska podporiť motiváciu využiť svoj čas sledovaním kanála, ktorý je citlivý k ich záujmom, potrebám, vedený ľuďmi (moderátormi, masérmi, reportérmi) z "ich" prostredia.
Preto sa IUVENTA - Slovenský inštitút mládeže v spolupráci s Výskumným ústavom detskej psychlógie a patopsychlógie, v očakávaní druhej vlny korona-krízy, začiatkom leta 2020 rozhodli vytvoriť online informačno-komunikačný kanál formou internetového vysielania pre mládež z marginalizovaných rómskych komunít.